Avís

Avís
=> Atesa la qualitat de les traduccions que fa Google translate, a partir d'ara publicaré els textos només en català. (Novembre del 2022)

dijous, 7 de setembre del 2017

No pensar

[Entrada 181]

No pensar


En el meu post "recórrer a les emocions" (núm. 162) comentava que "sembla que no som prou conscients de «la invasió de l'espai social per part de les emocions» a la qual contribueixen els mitjans de comunicació i que sens dubte juguen un paper «destructor per a la democràcia i per a la capacitat de pensar»."

Aquest joc també hi juga un paper important la immediatesa de les xarxes socials on sembla que la reacció ràpida i, moltes vegades, poc reflexiva és la que impera. En el text que he esmentat també hi deia que a les xarxes socials «es degraden el sentit crític, la cultura, i la cerca de la veritat».

Abundant en aquesta línia fa pocs dies he rebut un missatge d'una important web que es dedica venda de tota mena de productes via Internet, un missatge publicitari on a l'assumpte hi deia: «Por si te lo has perdido—La mejor manera de ahorrar en tu compra—Si te lo piensas, te lo pierdes.»...

SI TE LO PIENSAS, TE LO PIERDES

És a dir, pensar et perjudicarà. Compra immediatament! Pensar és dolent. No pensis.

Sens dubte la societat evoluciona a un ritme desenfrenat. Sens dubte les tecnologies, especialment les de la informació i de la comunicació, tenen un gran impacte sobre aquesta evolució. Però no m'agrada gens que aquesta evolució ens dugui a una societat que no pensa, a una societat on el fet de pensar sigui perjudicial, fonamentalment perquè pensar és la base de la nostra llibertat. Sense pensament no hi ha llibertat. Sense pensament se'ns manipula massa fàcilment...

Aquells que es mouen per consignes, aquells que es deixen dur per corrents de moda, xarxes socials, etc. no actuen com ells volen sinó com els dicta la consigna, la moda, la xarxa social, o el que sigui... No són lliures, sens dubte viuen sota una tirania que condiciona el seu comportament en un sentit o altre.

En casos com aquest prefereixo perdre-m'ho. Prefereixo pensar.

Una abraçada.








No pensar


En mi post "recurrir a las emociones" (núm.162) comentaba que "parece que no somos conscientes de «la invasión del espacio social por parte de las emociones» a la que contribuyen los medios de comunicación y que sin duda juegan un papel «destructor para la democracia y para la capacidad de pensar»."

En este juego también juega un papel importante la inmediatez de las redes sociales donde parece que la reacción rápida y, muchas veces, poco reflexiva es la que impera. En el texto que he mencionado también decía que en las redes sociales «se degradan el sentido crítico, la cultura, y la búsqueda de la verdad».

Abundando en esta línea hace pocos días he recibido un mensaje de una importante web que se dedica venta de todo tipo de productos vía Internet, un mensaje publicitario donde en el asunto decía: «Por si te lo has perdido—La mejor manera de ahorrar en tu compra—Si te lo piensas, te lo pierdes.»...

SI TE LO PIENSAS, TE LO PIERDES

Es decir, pensar te perjudicará. ¡Compra inmediatamente! Pensar es malo. No pienses.

Sin duda la sociedad evoluciona a un ritmo desenfrenado. Sin duda las tecnologías, especialmente las de la información y de la comunicación, tienen un gran impacto sobre esa evolución. Pero no me gusta nada que esa evolución nos lleve a una sociedad que no piensa, a una sociedad donde el pensar sea perjudicial, fundamentalmente porque pensar es la base de nuestra libertad. Sin pensamiento no hay libertad. Sin pensamiento se nos manipula demasiado fácilmente...

Aquellos que se mueven por consignas, aquellos que se dejan llevar por corrientes de moda, redes sociales, etc. no actúan como ellos quieren sino como los dicta la consigna, la moda, la red social, o lo que sea... No son libres, sin duda viven bajo una tiranía que condiciona su comportamiento en un sentido u otro.

En casos como ese prefiero perdérmelo. Prefiero pensar.

Un abrazo.


2 comentaris:

  1. Somos varios los que no nos resignamos a ser simples ovejas de un pastor errático y superficial como es la sociedad de hoy. Pero ese "pastor" no nos deja abandonar el redil porque tarde o temprano nos saldrá a buscar como te ha pasado. Suerte en la resistencia, pasiva, pero resistencia al fin!

    Besos!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Los que como tú no os dejáis llevar, o al menos lo intentáis, sois mi esperanza.

      Muchas gracias por comentar.

      Un abrazo.

      Elimina